"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ONE MALAYSIA : Nizar Mendahului Najib

One Malaysia - demikian wawasan baru dari Prime (Crime?) Minister baru Malaysia, Najib Tun Razak.

"Saya adalah pemimpin dan Perdana Menteri untuk semua komuniti. Dengan kepercayaan dan hormat menghormati sesama kita, Malaysia akan lebih kukuh dan makmur untuk menghadapi cabaran abad ke-21," kata Najib.

"Jangan pula ada yang melihat perbezaan warna kulit atau dari komuniti mana asalnya seseorang itu ketika mahu menghulurkan bantuan, sebaliknya pertolongan perlu diberi kepada sesiapa saja yang memerlukannya," katanya lagi pada majlis sambutan Hari Vaisakhi di Kuil Tatt Khalsa Diwan, Jalan Raja Alang, Chow Kit di sini, semalam.

Maka tersiarlah gambar beliau yang masih bertali leher dan bersongkok dikelilingi kaum wanita Sikh mencuba bakat memasak capati pada majlis sambutan Hari Vaisakhi - tetapi dengan gelagat nampak kekok dan kurang meyakinkan.




Saya macam pernah tengok gelagat ini, tapi siapa dan dimana? Di Bukit Gantang rupa-rupanya, calon Pakatan Rakyat Datuk Seri Nizar Jamaluddin dengan aksi yang lebih natural dan bersahaja.




Rupa-rupanya, penterjemahan kepada realiti konsep ONE MALAYSIA Nizar mendahuluinya.






Tiada ulasan: