"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Krisis di Perak : Bubar DUN langkah terbaik.

Pagi tadi saya menerima SMS dari Dato' Ngeh Koo Ham yang sedang dalam perjalan ke Putra Jaya untuk mengikuti kes pembicaraan saman MB Perak kudeta,Zambry Abdul Kadir ke atas Speaker Kerajaan Negeri Perak, V. Sivakumar.


Selepas sembahyang subuh bersama dengan penduduk taman Sri Tenggara saya disapa oleh beberapa orang jemaah mengenai kedudukan politik di Perak sekarang.

Dalam bahasa yang mudah saya menceritakan kan kes Zambry dengan Siva adalah masalah rumah tangga(DUN) dengan masalah di mahkamah. Kalau mahkamah sudah putuskan satu keputusan tidak sah, Speaker akan buat keputusan yang baru di dalam mesyuarat jawatan Kuasa hak dan kebebasan. Sesudah itu Zambry ke mahkamah lagi.

Tidak tahulah berapa banyak lagi keputusan akan dibuat, dan berapa lama lagi Zambry akan minta perintah mahkamah. Macam kata P. Ramlee "berapa lama daaaaa".

Tidak ada cara lain kecuali dengan pembubaran DUN yang akan menyelesaikan krisis di Perak sekarang. kembalikan hak kepada rakyat untuk memilih itulah jalan yang terbaik.  

Tiada ulasan: