"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apa yang menarik tentang konvesyen Blogger PAS?

hermansamsudeen
Baru dapat kertas kerja Dr. Abu Hassan Hasbullah yang akan dibentangkan dalam Konvensyen Blogger PAS 2009 ahad ini. 13 mukasurat semuanya, yang pasti ia satu makalah menarik buat para blogger yang hadir. Banyak fakta-fakta berkaitan blogger akan dikupas. Rugi jika tak hadir.

Konvensyen kali ini bakal memberikan satu gambaran yang lebih terkedepan kepada para blogger untuk melihat kepentingan aset penulisan mereka. Memahami konteks dan kandungan sesuatu blog harus bermula dari dri penulis, maka dikonvensyen ini akan ada satu ruang untuk para blogger menilai identiti penulisan mereka dan memahami bagaimanakah penulisan itu mampu memberikan impak kepada khalayak pembaca dan sekelilingnya.

Instrumen media lain turut dikupas sebagai melihat kepentingan jaringan sosial maya ini dalam mengantikan fungsi kedai-kedai kopi realiti kepada kedai kopi maya yang ternyata lebih banyak fakta boleh diketengahkan.

Kertas Kerja Ust. Ghani juga hebat, kerana disana ada perkongsian sejarah dan perkembangan blogger menurut kemajuan teknologi maya.

Disana juga akan disebutkan jenis-jenis penulisan dan etika-etika blogger yang boleh dijadikan panduan sebagai membina kualiti penulisan yang lebih berkarisma dan boleh dipercayai. Kekuatan Blog yang pastinya adalah terletak pada blogger, maka disana ada beberapa panduan membina kekuatan itu agar khalayak pembaca tidak melihat blogger sebagai bentuk penulisan picisan.

Disana juga kita akan memahami erti kebebasan dalam penulisan, hormat dalam pemikiran, fakta dalam penghujahan dan erti tanggungjawab dalam perkongsian.

Maka untuk kali yang terakhir saya menjemput rakan-rakan Blogger PAS dan Pro-PAS untuk hadir.
Sila hantar maklumat pendaftaran anda ke

penerangan.paspusat@yahoo.com

Tiada ulasan: