"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Projek bersih diri Najib diluluskan

Penarik Beca

Dewan Rakyat pagi tadi telah meluluskan salah satu projek bersih diri Datuk Seri Najib Tun Razak. Lihat blog Wee Choo Keong dan baca posting bertajuk "Pemberitahu usul terhadap tingkahlaku Datuk Shafie Abdullah, Setiausaha Politik PM, telah dibentang" untuk maklumat lanjut.Adakah dewa suci Umno bernama Najib itu akan bersih dan kelihatan bersih? Hanya yang bongok yang sanggup bercakap merapu dan gila tak tentu hala.

Saya dengar cerita tentang seorang setiausaha politik pemimpin tertinggi tertentu. Bila orang korporat bawak proposal untuk dinilai oleh bosnya (atau oleh bini bosnya sebab dia yang sebenarnya berkuasa), dia akan tanya "what do I get?"
Cerita tentang setiausaha politik yang bertaraf celaka tahap dewa tu memang masyhur di kalangan ahli-ahli korporat dan para peniaga serta usahawan.

Teringat pula pegawai-pegawai celaka yang berlagak nak mampos dan menyusahkan raklyat jelata di pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika dia menjadi Timbalan Perdana Menteri dahulu. Kalau orang nak jumpa Anwar, pegawai-pegawai sial tahap syaitan itu akan buat macam-macam halangan. Orang mendakwa, Mohamed Azmin Ali tahu siapa mereka. Orang dakwa la.

Harap-harap peristiwa sial itu tak berulang. Takkan tak insaf-insaf lagi.

Berkaitan:
Projek membersihkan Najib

Tiada ulasan: