"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rosmah sebagai Chief Prime Minister

hantuair

"
 Datin Sri Paduka Rosmah Mansor atau nama manjanya Rosma RM dikalangan pegawai dan kakitangan di jabatan perdana menteri. Peranan Rosmah mengalah seorang menteri dalam kabinet suaminya. Setiap isteri perdana menteri boleh mencadangkan sesuatu projek kepada suaminya?.

Kita merasa satu perkara pelik dan bertentangan peranan isteri Datuk Sri Mohd Najib Razak. Contoh yang amat ketara dan berlawanan dengan kementerian pendidikan malah mengalahkan menteri wanita dan kebajikan..,Bajet 2010 yang dibentang oleh Kemeterian Kewangan Malaysia merangkap perdana menteri Malaysia memperuntukan RM100 JUTA UNTUK MELAKSANAKAN PROGRAM PERMATA PINTAR. MALAH KALAU SEKALI PANDANG ROSMAH BAGAIKAN MENTERI PENDIDIKAN DAN MENTERI YANG MENJAGA KANAK-KANAK.

Program PERMATA PINTAR sekadar untuk menonjolkan diri ROSMAH sebagai wanita pertama Malaysia. Di zaman Tun Mahathir menjadi perdana menteri diberi peruntukan RM100 JUTA PROGRAM AIDS/HIV Datuk Paduka Marina Mahathir menjadi penaung AIDS MALAYSIA. PERMATA PINTAR dibawah naungan Rosmah soalah-olah memperlekehkan program sekolah kluster yang dilaksanakan oleh menteri pendidikan. Dengan wang RM100 JUTA untuk PERMATA kami anggap ianya bersifat EKSKLUSIF DAN ELITIS.

Program PERMATA hanya sekadar membantu segelintir pelajar yang kecerdasan luar biasa. Namun PERMATA tidak akan merubah keadan pendidikan nasional. Dasar PERMATA programnya tidak jelas. Malah bertindih fungsi dengan dua kementerian yang sedai ada. Adakah kementerian wanita dan masyarakat dan kementerian pendidikan gagal dalam mengadakan program pra- sekolah dan pendidikan nasional?...Siapa pula yang jaga segala belanja dan membenarkan belanja wang peruntukan PERMATA RM100 JUTA.?. Mungkin wang bertukar nama ROSMAH MANSOR 100 JUTA.?.
-utaraonline-

Tiada ulasan: