"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Program ‘Melayu Bangkit’ bersifat perkauman

KUALA LUMPUR, 11 Mei:
Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, program anjuran Gertak bertema Melayu Bangkit dan diadakan pada hari yang sensitif kepada perhubungan kaum di Malaysia iaitu 13 Mei ini jelas bersifat perkauman kerana ia jelas untuk membangkitkan semangat orang Melayu.

Katanya, program itu tidak sihat dan tidak wajar untuk dibangkitkan semangat itu lagi.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali pula berharap program itu dibatalkan.

Beliau tidak bersetuju dengan program itu kerana jelas melibatkan Kerajaan Negeri Terengganu dan Unit Perancang Ekonomi Negeri.

Mereka menyatakan demikian pada sidang media di Pejabat Agung PAS di sini, sebentar tadi.

Program bertemakan ‘Melayu Bangkit’ yang mengundang bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu akan diadakan di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri, Gong Badak, Kuala Terengganu.

Tiada ulasan: