"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerja tetap Umno: Mengabdikan diri kepada tauke-tauke

Penarik Beca

Tak tau berapa kali dah didedahkan pekerjaan tetap Umno. Tetapi masih ramai yang dibangangkan oleh parti itu.Kepada yang tak reti-reti, ni kerja tetap Umno:

1. Menjerit-jerit "Melayu! Melayu!" (maknanya "Duit! Duit"). Dengan jeritan penuh pembohongan itu, ramailah Melayu tertipu dan bersyubhat dengan Umno dengan memberi undi kepada parti yang disebut sebagai parti perasuah oleh Tun Dr Mahathir Mohamad itu.

2. Bila dia berkuasa, dia bukannya berkhidmat untuk kepentingan orang-orang Melayu. Orang Melayu, bagi Umno, hanya untuk ditipu, diperbodoh dan diperkudakan sahaja. Habuan untuk orang Melayu dari Umno ialah penipuan dan pengkhianatan.

3. Kerja tetap Umno bila dia berkuasa ialah memperhambakan diri kepada orang-orang Cina yang menjadi tuan-tuan sanjungannya. Kalau nak tahu siapakah antara tuan-tuan sanjungan yang kepada mereka Umno mengabdikan diri, sila baca Malaysia Today hari ini "
DEB dan nasib orang Cina".

4. Bila dia rasa kuasanya terancam, Umno akan jerit lagi kuat-kuat "Melayu! Melayu!" (maknanya "tolong undi kami lagi supaya kami terus jadi fat cat - kaya raya, senang lenang. Tak cukup lagi duit kami ni! Duit! Duit!") Rutin Umno tetap sama, siang-siang menjerit "Melayu! Melayu!". Malam-malam, dia merangkak ke celah kangkang tauke Cina yang menjadi tuan-tuan sanjungannya. Ramai yang mendakwa, dia merangkak ke celah kangkang tauke Cina tu untuk mengemis rasuah.

http://penarikbeca.blogspot.com

Tiada ulasan: