"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jambatan Bengkok bakal dibina di KL?

Tok Pepijat
Melihat kepada perangai Dr. Mahathir sejak beliau serah jawatan PM, beliau tetap akan berpolitik ,merungut, membebel macam "orang tua lama" dan akhirnya segalanya akan berakhir sunyi sepi apabila Malaikat Izrail "mengunjungi" beliau.

Terkini Dr Mahathir masih bercakap tentang jambatan bengkok. Dakwanya pembangkang dapat kerusi di Johor kerana Pak Lah tidak teruskan projeknya membuat jambatan bengkok untuk ganti Tambak Johor.

Barangkali semakin lama lanjut usia semakin fikiran bercelaru dan menghampiri peringkat nyanyuk. Inikah mungkin detik yang sedang dan akan dialami Dr Mahathir sebagai balasan Tuhan terhadap kezalimannya sepanjang 22 tahun memerintah negara?

Apakah Dr Mahathir tidak melihat keadaan sekelilingnya. Sudah ramai rakan-rakannya di"sapa" Malaikat Izrail. Terkini mendiang Lim Chong Eu.

Mengapa beriya-iya Mahathir masih menyebut tentang jambatan bengkok? Barangkali hidup diambang sore bagi Mahathir tiada makna jika jambatan bengkok tidak dibina atau roh Mahathir di pusara nanti tidak tenang tanpa terbinanya jambatan bengkok?

Pelik juga melihat perangai seorang "negarawan" yang tergila-gila sebuah jambatan bengkok.

Eloknya PMNajib membina jambatan bengkok di Kuala Lumpur. Antara Pusara Pahlawan di Masjid Negara terus menghubungkan Pusara Negara di Tugu Negara.

Persoalannya sekarang, manakah lokasi idaman Mahathir untuk disemadikan samada Pusara Pahlawan atau Pusara Negara? Pusara Negara lebih mahal lagi harganya RM144,000 sebuah. Cumanya tiada "aircond" je !

Apa yang penting, PMNajib kena bina jambatan bengkok supaya "negarawan" itu tidak kempunan di akhir hayatnya!

Tiada ulasan: