"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BERSIH: 17 lagi didakwa di mahkamah

Pihak berkuasa dijangka akan mendakwa sekurang-kurang 17 orang lagi hari ini dan esok berhubung perhimpunan BERSIH 2.0 yang dijadualkan pada Sabtu ini.

Malaysiakini difahamkan 11 ahli Majlis Perbandaran Kajang akan didakwa hari ini kerana memakai baju BERSIH ketika hadir dalam mesyuarat rasminya.

Peguam Lim Lip Eng, sebelas anak guamnya akan didakwa bawah Seksyen 47 Akta Pertubuhan 1966 kerana didakwa menerbitkan propaganda sebuah pertubuhan yang tidak sah.

Sementara enam lagi, kesemuanya kakitangan NGO Empower, dijadual didakwa esok juga di bawah akta pertubuhan.

Bagaimanapun, mereka turut didakwa bawah Seksyen 48(1) akta yang sama kerana bertindak bagi pihak pertubuhan tidak sah.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: