"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akhirnya Suhaizan menang lepas 6 kali bertanding

Malaysiakini

Suhaizan Kayat akhirnya terpilih menjadi ahli parlimen selepas enam kali percubaannya untuk menjadi wakil rakyat gagal.

Ketika bersama PAS, Suhaizan pernah menjadi calon parlimen bagi Parit Sulong (2004) dan Simpang renggam (2013). Dia juga pernah menjadi calon PAS untuk kerusi DUN Kempas sebanyak dua kali (2008 dan 2013).

Ketika menjadi ahli Amanah, Suhaizan adalah calon di Kukup (2018) dan Pulai Sebatang (2022).

Tiga daripada pertandingan itu (Kempas pada 2008, Pulai Sebatang pada 2022 dan Parit Sulong pada 2004) menyaksikan Suhaizan memenangi kurang daripada 40 peratus undi.

Tiada ulasan: