"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hariz nafi berkunjung ke kelab malam, cium pelakon wanita

Najiy Jefri
najiy.jefri@hmetro.com.my
Hariz Hamdan

Hariz Hamdan
Kuala Lumpur: Pelakon baharu, Hariz Hamdan, 21, menyangkal dakwaan dirinya adalah individu yang dilaporkan bercium di kelab malam bersama seorang pelakon wanita baru-baru ini.

Hariz berkata, sejak isu itu bertebaran di media sosial dia tidak berhenti menerima panggilan telefon daripada rakan-rakan yang bertanyakan mengenai gosip terbabit selain mendakwa adakah individu itu adalah dia.

"Saya tak pernah menjejakkan kaki di kelab malam, jadi bukan saya. Bercium dengan mana-mana wanita pun tak pernah.

"Sejak gosip ini diperkatakan saya tak nafikan, ada peminat yang menghantar mesej memaklumkan nama saya turut terpalit.

"Malah ada juga beberapa rakan yang berkongsi mengenai gosip terbabit. Mereka menghubungi saya dan bertanyakan adakah saya individu yang dimaksudkan. Saya nafikan perkara terbabit sebab memang bukan saya," katanya.

Menurut Hariz, demi memastikan kehadirannya terus kekal relevan dia sedaya upaya cuba mengekalkan imej bersih.

"Saya tak menghakimi sesiapa. Setiap orang ada cara mereka untuk berhibur. Secara peribadi, saya lebih gemar menghabiskan masa 'healing' menaiki motosikal, atau ke konsert.

"Sebagai pelakon baharu saya harus kekalkan nama baik. Saya tidak mahu langkah saya terjejas disebabkan perkara tidak baik.

"Lagipun saya kini dilantik sebagai duta untuk beberapa jenama seperti Asics, jadi saya seboleh mungkin mahu menjaga penampilan dan imej agar ia tidak memberikan implikasi negatif kepada sesiapa," kata Hariz ketika ditemui media pada majlis pelancaran Asics Gel-Kayano Legacy di Atmos, Mid Valley, di sini, hari ini.

Tiada ulasan: