"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki warga asing rogol nenek 71 tahun direman 7 hari

Samadi Ahmad
am@hmetro.com.my

Putrajaya: Suspek warga asing kes rogol dan samun nenek berusia 71 tahun di Cyberjaya kelmarin, ditahan reman selama tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan.

Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof ketika dihubungi tadi,

Wan Kamarul Azran berkata, perintah reman bermula hari ini hingga 14 September dikeluarkan Mahkamah Sepang.

Katanya, perintah reman itu dikeluarkan bagi membolehkan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 376 dan Seksyen 392 Kanun Keseksaan.

"Suspek berusia lingkungan 25 tahun bekerja sebagai pembantu kedai didapati melakukan perbuatan itu di pangsapuri di Cyberjaya," katanya.

Media semalam melaporkan, seorang nenek disamun dan dirogol oleh seorang warga asing di bawah tangga pangsapuri berkenaan.

Ketika kejadian warga emas yang tinggal bersama anaknya sedang menunggu lif di pangsapuri berkenaan.

Suspek ditahan kira-kira jam12.18 tengah hari semalam bersama beberapa barangan milik suspek termasuk telefon bimbit.

Tiada ulasan: