"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kita undi pembangkang sebab kita benci sangat Umno

PenarikBeca

Dalam berita bertajuk "Sec-gen: PAS sticking with Pakatan... at least until GE13", Malaysiakini 16 Julai melaporkan:

But Mustafa side-stepped questions on PAS' allegiance to Pakatan after the 13th general election, saying that it is not something they can predict.

"We don't know what will happen after the general election. We will say we stay but some other parties may go... At this point of time, we are with the Pakatan," he said.

When pressed for further comments on PAS' status post-general elections, he said "only Allah knows".

Saya dah berminggu-minggu tak tengok Internet. Baru tadi baca berita di atas. Memanglah, sebelum pilihan raya 8/3/08 lalu pun, hanya Allah dan beberapa orang sahaja yang tahu tentang perselingkuhan politik dalam gelap antara PAS dan Umno. Sebelum pilihan raya 8/3/08 tu, rakyat yakin PASlah yang paling boleh dipercayai sehinggalah bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi mengakui beberapa kali bertemu secara sulit dengan para pemimpin PAS (bukan senang nak melupakan parti Islam buat kerja mungkar yang mengkhianati undi, mandat dan kepercayaan rakyat).

Kenyataan Datuk Mustapha Ali di atas menguatkan lagi semangat untuk bertindak sebagai rakyat. Kita buat sebagai rakyat. Kerja untuk kepentingan sendiri. Kerja untuk kepentingan anak cucu yang nak duduk di mana lagi kalau bukan di dalam negara ini.

Kalau kita belasah Umno yang menjadi musuh utama rakyat, kita buat kerana kerana kepentingan kita sendiri dan anak cucu kita. Kita lawan Umno yang jahat itu kerana hendak mendekatkan diri kepada Allah s.w.t. Bukan kerana kita sokong pemimpin mana-mana parti yang perangai depa lebih kurang ja dengan perangai pemimpin Umno - kalau tak sama dari satu segi, dari segi lain pula memang sama.

Saya belum tulis lagi, tetapi ke mana saja saya pergi, perbuatan merentap subsidi kepada rakyat kononnya kerana nak jaga ekonomi negara menjadi tajuk saya.

Depa yang lingkupkan ekonomi negara, subsidi kepada rakyat yang depa salahkan. Kurang ajaq sungguh Umno ni. Malangnya, kita masih terpaksa mengundi parti lain bukan kerana kita yakin parti tu baik dan berbeza dari Umno, tetapi semata-mata kerana kita terlampau benci kepada Umno - semata-mata kerana kita melihat para pemimpin Umno tak ubah seperti syaitan (saya tak tuduh, dah saya nampak macam tu, nak buat lagu mana).

Tu yang saya kata malang tu. Umno kita nampak macam syaitan, yang parti lain pula nampak sangat semakin hari semakin gian nak meniru perangai Umno.

Tiada ulasan: