"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PERKASA beri kata dua kepada Najib

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) hari ini meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melakukan apa sahaja yang boleh untuk menangani masalah orang Melayu, atau berdepan dengan risiko kehilangan sokongan mereka dalam pilihan raya umum akan datang.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata jika ia tidak dilakukan, orang Melayu akan bertindak balas.

Katanya, mereka mungkin akan diam sekarang, tetapi mereka akan menunjukkan ketidaksenangan mereka itu dalam pilihan raya umum akan datang.

"Orang Melayu akan menolak Umno," kata Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir MAS dalam satu sidang akhbar di ibunegara.

Beliau memberi amaran Umno dan perdana menteri akan kehilangan undi orang Melayu sekiranya kerajaan terus tunduk kepada bukan Melayu dan membiarkan terhakisnya hak istimewa orang Melayu - yang menurutnya dilindungi dalam perlembagaan persekutuan.

Orang Melayu, kata Ibrahim, bimbang dengan pendekatan kerajaan untuk memacu ekonomi.

Dan menurutnya, menteri yang bertanggungjawab pula nampaknya
berminat untuk mengenepikan saki baki kekayaan orang Melayu dan bumiputera.

Ibrahim mengulas 12 resolusi kongres ekonomi MCA semalam, yang salah satu daripadanya menuntut pengurangan 30 peratus ekuiti bumiputera.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: