"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

9370 buah kenderaan terbakar di Malaysia, RON95?

amkns 



Kecoh sekarang banyak kenderaan terbakar apabila berlaku kemalangan. FOMCA pula desak kerajaan kaji keselamatan perol RON95. Tapi rakyat masih ragu-ragu. Senang saja. Apa susah, minta saja Jabatan Bomba dan Penyelamat siarkan statistik terkini kenderaan yang terbakar. Data dari laman web BOMBA menyatakan dari tahun 2004 hingga 2008 sejumlah 9,370 kes kenderaan terbakar.

Trendnya meningkat setiap tahun.

RON95 mula digunakan sekitar September 2009. Adakah trendnya meningkat mendadak, meningkat exponantial, meningkat sekata sejak September 2009 ?

Jangan tunggu lama-lama. Nanti rakyat tertanya-tanya.

Statistik BOMBA pada pautan berikut 
http://www.bomba.gov.my/index.php? 

Tiada ulasan: