"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Najib akan ikut Mahathir?

Abdullah Ngah
Kebanyakan setuju bahawa Najib adalah anak murid Mahathir dalam arena politik. Oleh itu segala yang diajar akan diikut miskipun rata rata mengatakan Najib ikut telunjuk Rosmah.

Saya yakin dan percaya Datuk Seri Mohd Najib Razak akan ikut terlunjuk Tun Mahathir Mohamad, baik dalam hal ehwal sosia-ekonomi melalui moto menjana tranformasi ekonomi yang di cang canangkan, hatta mengadakan pilihanraya umum ke 13 sekalipun nanti

Mengapa saya berkata demikian? mengapa tidak? Tun Mahathir menyembelih Anwar Ibrahim melalui ke liwat mengusung tilam ke mahkamah.

Najib cuba menyembelih Anwar melalui ke liwat 2 yang sedang dalam perbicaraan yang seakan jelas akan memenjarakan semula bakal perdana ke penjara Sungai Buloh.

Tidak lama dahulu, Tun Mahathir pernah nyatakan bahawa pilihanraya umum baik diadakan sekarang.

Hujjahnya, UMNO/BN kini sudah mendapat 78 peratus sokongan, maka baik diadakan pilihanraya dan akan mendapat kemenangan lebih baik berbanding sebelum ini.

Dua tiga hari ini, Tun Mahathir menyatakan kedudukan sekarang ini kurang baik untuk mengadakan pilianraya umum.

Hujjahnya,mungkin sokongan rakyat kepada UMNO/BN menurun balik ketahap kritikal. sebab itu pilihanraya umum tak harus diadakan dalam masa yang terdekat ini.

Pandangan Tun Mahathir kadang kadang ada baiknya, tapi kena ingat kadang kadang banyak punahnya.

Zaman beliau menerajui UMNO, umno diharamkan. Nasib baik MCA tak belok. Kalau tidak nahaslah tapak perdana menteri pada orang Melayu yang akan dipertahankan oleh Najib dengan darah dan nyawa.

Sehubungan dengan itu, Najib kena fikir seribu kali fikir, kerana ikut jangan sebarang ikut, nanti akan membawa padah yang menyesal tak sudah.

Beliau tak harus setuju dengan hakim yang akan memutuskan dan hukuman penjara semula terhadap Anwar,kerana ini akan muncul semula gelombang reformasi ke 2 yang barang kali lebih buruk berbanding sebelum ini.

Kalau Anwar dipenjara mungkin akan berlaku tsunami ke 2 yang lebih besar dan buruk yang barangkali akan mengakibatkan umno/BN hancur lebur dan nyawa Najib melayan.
-tko-

Tiada ulasan: