"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hilang 13 hari di hutan, kanak-kanak ditemui selamat

FMT Reporters
Kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun ditemui hari ini selepas hilang di hutan sejak 24 Jun lalu. (Gambar JBPM)
PETALING JAYA: Dua bersaudara termasuk seorang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun yang dilaporkan hilang sejak 24 Jun lalu ketika memburu di hutan di Tawau ditemui hari ini.

Jurucakap bomba Sabah berkata kanak-kanak terbabit bersama bapa saudaranya yang berusia 33 tahun ditemui jam 9 pagi dalam keadaan selamat namun kehausan serta kelaparan.

“Mangsa kemudian dihantar ke Dewan Pusat Kawalan Operasi Bencana (PKOB) untuk berjumpa dengan ahli keluarga masing-masing,” katanya dalam kenyataan.

Sebelum ini, media melaporkan kanak-kanak itu dan bapa saudara bersama enam lagi individu keluar berburu sebelum berpecah kepada beberapa kumpulan ketika dalam hutan.

Bagaimanapun, kedua-dua mangsa dilaporkan hilang dan gagal dikesan selepas beberapa hari.

Operasi mencari membabitkan bomba dan polis.

Tiada ulasan: