"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiong tak hadir jumpa SPRM

Malaysiakini

Menteri Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan, Tiong King Sing nampaknya tidak hadir di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya hari ini.

Media telah menunggu menteri itu dan pelancong yang "diselamatkannya" sejak 8 pagi tadi, tetapi kedua-duanya tidak kelihatan.

Mereka sepatutnya disoal siasat oleh SPRM hari ini berhubung insiden di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), apabila pelancong warga China itu disekat masuk.

Tiong mendakwa terdapat rasuah yang terlibat dalam kejadian itu, mendorong siasatan oleh SPRM.

Malaysiakini difahamkan bahawa Tiong tidak akan hadir untuk bertemu suruhanjaya antirasuah itu hari ini.

Terdahulu, menteri itu juga meminta petugas media tidak menunggunya di ibu pejabat SPRM.

"Kenapa tunggu di sana? Siapa suruh awak tunggu? Balik. Pergi buat perkara lain yang lebih produktif," katanya kepada NST.

"Kami mahu menyelesaikan perkara ini dengan cara yang baik. Mengapa anda mahu menyebabkan lebih banyak kerosakan," katanya.

Tiada ulasan: