"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Majlis di Istana berjalan lancar.

Kebanyakan dari 17 orang ADUN Pakatan Rakyat yang memaklumkan akan hadir dalam Majlis di Istana pada hari ini sempena Sambutan Hari Keputeraa Sultan Perak di Istana Iskandariah Kuala Kangsar hadir.

Memenuhi jemputan yang merupakan acara tahunan istana Perak itu memberi peluang untuk kami berjumpa dengan ADUN BN yang lain. Majlis yang bermula sejak jam 9.00 pagi berakhit pada jam 2.15 minit tadi.

Semua ADUN BN hadir kecuali yang tidak hadir ialah 3 ADUN lompat dari Jelapang, Changkat Jering dan Behrang. Namun kelihatan ADUN Bota, Dato' Nasa yang hadir bersama isterinya. Kami sempat bersalam dan bertanya khabar.


YAB. MB Perak yang masih sah, Muhammad Nizar Jamaluddin kelihatan bertemu dengan ADUN BN termasuklah Tajol Rosli. DS. Nizar dengan wajah ceria bertemu dengan pembesar negeri di kalangan Kerabat Di Raja dihadapan Pentas Singahsana semasa sessi isterihat selama 15 minit.

Speaker kerajaan Negeri, V. Sivakumar juga hadir dan semasa majlis santapan beliau seperti biasa ditempatkan di meja separuh bundar bersama dengan Sultan, Raja Muda, Raja dDi Hilir dan pembesar lain.

Tiada ulasan: