"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir Kata Nazri dan Johari Tak Layak Jadi Menteri

Mantan Perdana Menteri meyifatkan perlantikan Nazri bdul Aziz sebagai menteri di dalam kabinet tidak sesuai dan Johari Baharom sebagai Timbalan Menteri tidak layak. Hal iini tidak dilaporkan di dalam berita dari BERNAMA.

Mahathir seterusnya berkata, jelas menunjukkan bahawa Najib tidak bergantung kepada beliau terutamanya mengenai pelantikan menteri dan timbalan menteri.

Mengenai isu lain, Dr. Mahathir berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berhak membuat keputusan dan beliau tidak campur tangan dalam pentadbiran negara.

Kata Dr. Mahathir, beliau tidak dirujuk bagi sebarang isu dan kerajaan bebas untuk membuat apa-apa keputusan.

"Saya tidak dirujuk bagi setiap isu. Pada Hakikatnya saya sebenarnya tidak dirujuk.

"Hanya satu cara saya boleh cadangkan mengenai idea saya ialah dengan menjawab soalan daripada media dan menulis dalam blog.

"Jika anda bertanya kepada saya, saya terpaksa jawab dan mungkin jawapan saya tidak sama seperti apa yang difikirkan oleh Perdana Menteri. Tetapi ini tidak bermakna bahawa saya membantah kepada beliau.

"Beliau ada hak untuk membuat keputusan," katanya.

Dr. Mahathir berkata, beliau bebas untuk memberikan pandangannya tetapi mereka tidak merujuk kepadanya bagi sebarang isu.

"Mereka tidak merujuk kepada saya, jika mereka merujuk kepada saya, sudah tentu saya beritahunya kenapa saya membuat cadangan seperti itu.

"Mereka tidak rujuk kepada saya, tetapi saya ada hak untuk bercakap," kata beliau.

Beliau menafikan bahawa beliau akan mengetuai kempen Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti.

Sebaliknya kata Dr. Mahathir, beliau hanya mengatakan bahawa BN hendaklah bertanding pada pilihan raya kecil negeri itu.



http://greenboc.blogspot.com/

Tiada ulasan: