"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS yakin ulangi kejayaan PRK Kuala Terengganu

Harakahdaily
KUALA TERENGGANU, 14 Sept: PAS Negeri Terengganu melahirkan keyakinan dapat mengulangi kejayaan dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Terengganu pada PRK Bagan Pinang, Negeri Sembilan pada 11 Oktober depan.

Setiausahanya, Haji Yahaya Ali berkata, PAS negeri telah bersiap sedia menghantar para petugas bagi menghadapi PRK itu.

"Kami mempunyai harapan dan keyakinan yang tinggi dapat mengulangi kejayaan PRK Bagan Pinang dengan pengalaman yang kita ada dalam PRK Kuala Terengganu lalu," ujarnya.

Beliau menyatakan demikian ketika diminta mengulas pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang menetapkan 11 Oktober ini hari mengundi bagi PRK Bagan Pinang sementara penamaan calon pada 3 Oktober.

Katanya, dengan berbekalkan pengalaman yang diperolehi pada PRK Parlimen Kuala Terengganu yang diadakan pada 17 Januari lalu, PAS mampu memenangi kerusi Dun Bagan Pinang dalam PRK itu nanti.

Pada PRK Parlimen Kuala Terengganu, calon PAS, Haji Mohd Abdul Wahid Endut yang mewakili Pakatan Rakyat (PR) mengalahkan calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh dengan majoriti 2,631 undi.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandangnya, Datuk Razali Ismail yang juga Timbalan Menteri Pelajaran yang menewaskan calon PAS, Haji Mohamad Sabu dan calon Bebas, Maimun Yusuf dengan majoriti 628 undi pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008.

Yahaya menambah, pihaknya yakin dengan para petugas dari negeri ini yang ditempatkan di Unit Peti Undi (UPU) Teluk Kemang untuk membantu para petugas PR seluruh negara bagi memenangkan calon PAS dalam PRK Dun Bagan Pinang pada 11 Oktober ini.

PRK itu diadakan berikutan kematian Adun Bagan Pinang, Azman Mohamad Noor pada 4 September lalu di mana pada PRU 2008 lalu, beliau menewaskan calon PAS, Ramli Ismail dengan majoriti 2,333 undi.

Tiada ulasan: