"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: UMNO Dalang Kekecohan Di Majlis Dialog ?

addin_77
Kekecohan semasa majlis dialog anjuran Kerajaan Negeri Selangor di Dewan Banquet, MBSA tengah hari semalam memaksa MB Selangor, Tan Sri Khalid Samad memutuskan cadangan pemindahan kuil ke Seksyen 23, di sini ditangguhkan serta merta. Ia berikutan disebabkan desakan ekstrem serta perang mulut oleh segelintir hadirin yang menyertai dialog tersebut. Di percayai UMNO menjadi dalang dalam kekecohan ini. Turut menyertai aksi ekstrem itu, adalah Pengerusi Penaja UMNO Cawangan Seksyen 23 sendiri, Haji Azmir Md Zain (foto). Antara kata-kata kesat Pak Haji yang akalnya letak di kepala lutut ini ialah "Woi, kaulah pengkhianat-pengkhianat agamalah pukimak!"

Cemuhan itu disorak oleh beberapa individu lain yang dipercayai dari kenalan rapat Haji Azmir. Beliau juga mengancam akan membunuh Khalid Samad jika pergi ke kawasannya, Seksyen 23. Beliau juga menghina dan mencemuh Khalid Ibrahim, MB yang dipilih oleh rakyat Selangor melalui pilihan raya yang sah itu. Untuk makluman anda semua Haji Azmir jugalah yang membuat aksi ekstrem dengan mengheret dan memijak kepala lembu di depan Bangunan SUK Selangor (foto). Sebenarnya UMNO telah berak di tengah jalan tetapi tidak mangaku. Setelah berak yang di tinggalkan 26 tahun lalu hendak dibersihkan oleh Pakatan Rakyat, mereka menyalak semula. Inilah pengkhianatan sebenar UMNO kepada orang Melayu dalam isu kuil di Seksyen 19 ini.

Desakan pemindahan kuil di Seksyen 19 yang sudah 26 tahun tidak diselesaikan oleh UMNO BN tetapi ingin diselesaikan oleh Tan Sri Khalid Ibrahim demi membuktikan kepemimpinan Pakatan rakyat mengamalkan keadilan untuk rakyat tanpa mengira status, agama dan bangsa. Dari insiden kepala lembu berdarah yang diheret oleh Pak Haji yang tak berakal ini sehinggalah perang mulut yang berlaku hari ini merupakan suatu lagi cabaran rakyat Malaysia yang terdiri oleh pelbagai bangsa, agama dan taraf sosial selepas negara mengecapi kemerdekaan kali ke 52 tahun.

http://addin77.blogspot.com

Tiada ulasan: