"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Anwar Ibrahim Buat Kacau Lagi

professor

Kata Anwar

I] Pakatan Rakyat yakin dapat merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang di Negeri Sembilan walaupun kawasan itu dianggap kubu kuat Umno.

ii] Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata parti komponen dalam Pakatan Rakyat mesti bekerja keras untuk memujuk pengundi termasuk kira-kira 5,000 pengundi pos untuk memenangi kerusi berkenaan.


iii]"Sekarang kita mesti menang di Bagan Pinang, Negeri Sembilan. Kita mesti bekerja keras dan berdoa.

Kenyataan DSAI ini telah menyebabkan pemimpin – pemimpin UMNO/BN tidak dapat lena tidur dalam masa 60 hari ini.

Kalau menang , bermakna Najib dan kerajaannya insyaallah bakal tumbang dalam PRU-13 nanti.

Tetapi , kalau dapat mengurangkan majoriti pun , kira kedudukan UMNO/BN dalam PRU-13 nanti goyang.

Kecuali , kalau BN dapat tambah undi dan majoriti , ini mungkin masih ada sisa – sisa untuk UMNO dalam PRU-13 nanti

Sesuatu yang sukar untuk UMNO/BN walaupun di kubu nya sendiri.

Ini kerana , sejarah di Kuala Terengganu mungkin juga akan berulang di Bagan Pinang ini. Bukan lah suatu yang mustahil.

-tranungkite.net-

Tiada ulasan: