"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Makin ramai orang Malaysia berperangai Yahudi

LanH

ORANG Yahudi terkenal di seluruh dunia sebagai bangsa yang sombong. Allahyarham Zubir Ali pernah merakamkan perkara ini (bangsa sombong dan hina) dalam salah sebuah lagunya, ‘Balada Seorang Gadis Kecil’.

Cakaplah apa saja mengenai mereka, sombong, jahat, zalim, pembunuh dan sebagainya, mereka buat ‘dek aje’ (tak tahu). Mereka tidak ambil ‘pot’ (kisah) jika seluruh dunia mengutuk mereka, yang mereka tahu kepentingan bangsa mereka didahulukan, diutamakan.

Kini penyakit orang Yahudi ini sudah berjangkit kepada orang Malaysia, terutama pemimpinnya. Katakan dan tuduh apa saja kepada mereka; pembunuhkah, meletupkan orangkah, berjoli katak dengan wang rakyatkah, penzinakah, perasuahkah, mereka buat pekak saja. Mereka tidak ambil ‘pot’ atas tuduhan itu, apa yang mereka tahu cita-cita mereka untuk ke puncak kemasyhuran dunia tercapai.

Dalam perkembangan terbaru di Palestin, Israel giat membangunkan penempatan baru Yahudi di Baitulmaqdis sekalipun seluruh dunia mengecam langkahnya itu. Sekalipun Amerika dilihat berpura-pura marahkan tindakan rejim berkenaan, Zionis tidak peduli; kecaman antarabangsa tidak menjadi kudis kepada mereka. Mereka pekakkan telinga dan butakan hati.

Sama seperti orang Yahudi (Zionis), orang Malaysia juga mula tidak ambil peduli apabila dilempar pelbagai tuduhan seperti meletupkan orang, mencuri laki orang, berzina dan merasuah. Mereka tidak pun berusaha untuk membersihkan nama mereka melalui langkah menyaman si penuduh. Orang Yahudi, biarlah apa dikatakan terhadap mereka, perangai mereka tetap sama sejak dulu, kini dan mungkin selamanya. Orang Malaysia pun mulai sama macam mereka, keras hati dan keras kepala, dulu, kini dan selamanya.

Sepanjang sejarahnya, Yahudi adalah bangsa yang melawan Rasul. Nabi Musa a.s. dilawan mereka, ada Nabi diusir mereka dan sesetengah Nabi seperti Nabi Yahya a.s. digergaji sampai mati oleh mereka. Orang Malaysia sekarang ini pun apa kurangnya, orang yang perjuangkan hak rakyat mereka kenakan pelbagai tindakan, silap-silap di-ISA-kan.

Kenapa orang Malaysia kini berperangai macam Yahudi? Orang Yahudi tidak menjajah dunia seperti British, Sepanyol, Belanda, Portugis dan sebagainya. Tetapi mereka menjajah pemikiran penduduk seluruh dunia.

Shakespeare melalui karyanya The Merchant of Venice atau juga dikenali sebagai The Jew of Venice mengingatkan betapa liciknya orang Yahudi melalui watak Shylock yang mahukan mengerat daging Antonio selepas dia gagal membayar balik pinjaman yang diberikan si Yahudi.

Jadi Yahudi hari ini telah berjaya menerbos mereka yang tubuhnya bersifat bangsa Malaysia (Melayu, Cina, India, Iban dan sebagainya) dengan ‘meyahudikan’ pemikiran dan perangai mereka. Mungkinkah mereka melakukan ini melalui suntikan beracun yang kini semakin diheboh-hebohkan melalui pembabitan Apco Worldwide?

Benar batang tubuh orang Malaysia dilihat sebagai bersifat kebangsaan. Mereka bangga memperkenalkan tarian tradisional termasuk dikir barat di Washington, tetapi pemikiran dan perangai mereka menyerupai orang Yahudi.

Sebagai contoh mereka buat pekak badak sahaja, suara rakyat yang mempersoalkan pembaziran mereka ke sana tidak dipedulikan langsung, yang penting mereka perlu dilihat terhebat di seantero dunia.

Apabila perangai Yahudi diamalkan pemimpin, dikhuatiri penyakit amat bahaya ini menjangkiti rakyat. Tengoklah perangai rakyat sekarang ini sudah macam Yahudi. Bunuh orang, tetak orang, simbah asid, buang bayi malah bakar bayi, semakin menjadi-jadi. Siapa ajar semua ini?

Kebanyakan orang yang melakukan jenayah ini sudah buta dan keras hati. Mereka buat ‘dek aje’ sama seperti pemimpin yang didakwa melakukan pelbagai jenayah termasuk meletupkan orang. Semuanya buat-buat pekak, buta dan bisu samalah seperti sikap orang Yahudi.

Rakyat yang telah buta hati ini, cakaplah apa saja pada mereka, mereka tidak peduli lagi. Cakaplah rasuah berbilion ringgit, skandal itu skandal ini, mereka tidak ambil ‘pot’ pun. Cakaplah pemimpin itu dan ini (termasuk presiden parti kedua terbasar dalam BN) ada skandal seks, mereka tidak ambil peduli pun. Kalau ada pilihan raya, mereka tetap undi parti yang itu juga. Cakaplah apa saja, mereka tetap tang tu tang tu jugak.

Betullah rakyat sudah berjaya diyahudikan sikap dan perangai mereka! Jadi selama ini apabila berlaku majlis untuk meraih simpati kepada rakyat Palestin atau menunjukkan tentangan kepada rejim Zionis, kebanyakan pemimpin yang hadir hanya bersandiwa saja. Ini kerana merekalah yang memberi projek kepada perunding Yahudi seperti Apco International bagi menggilap kehebatan masing-masing.

Apa yang diajar oleh perunding Yahudi mereka terapkan kepada rakyat. Kini rakyat pun sudah sama berperangai Yahudi macam mereka. Itulah sebabnya rakyat begitu bangga apabila dua pemimpin sekutu Zionis bersalaman erat di Washington!

Tiada ulasan: