"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PM tak takut pelajar, orang tuduh dia takut bini

Penarik Beca
Di Indonesia dulu, ada kitaran pelajar takut pensyarah, pensyarah takut dosen, dosen takut menteri, menteri takut presiden, presiden takut pelajar. Di negara kita, tak ada kitaran seperti itu. Di negara kita, pelajar takut pensyarah, pensyarah takut NC, NC takut menteri, menteri takut Perdana Menteri dan Perdana Menteri pula tak takut pelajar, orang tuduh dia takut bini.

 Bukan tak ada perkara luar biasa. Saya pernah dengar cerita pelajar yang dah tak tahan sakit hati, dia masuk bilik TNC bahagian HEP, dia tutup pintu, dia pergi kat TNC tu, bubuh penampaq sekali kat muka dia dan keluar dari bilik itu. Tidak diketahui kenapa TNC tu tak report. Agaknya, dia malu nak report dia kena penampaq dengan student.

Dan, jika pelajar jenis ayam daging rasa budak itu kena buang, dia dah pun graduated.

Hari ini, Malaysiakini melaporkan bertita bertajuk "Pelajar UM usung 'mayat' bantah calon ditolak". Mesir jauh, Tunisia pun jauh, tetapi yang jauh pun lambat laun akan sampai.

Sementara itu, mari kita buang 'asabiyyah kepada mana-mana parti, kita lawan semua pemimpin yang menyalahgunakan kuasa, tak kira dari parti mana pun. Kita beri tau rakyat bahawa mudharat terbesar kepada negara ini ialah Umno Barisan Nasional (BN) walaupun parti-parti lain pun mudharat juga. Tak payah nak perasan la konon hanya Umno BN sahaja yang mudharat. Tinggal lagi, Umno BN adalah mudharat terbesar.

Berkaitan:
Angry students breaks door to VC's office (Malaysiakini 17/2/11)
http://penarikbeca.blogspot.com

Tiada ulasan: