"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selangor pula tarik diri prosiding Suruhajaya

Suruhanjaya Diraja yang menyiasat kematian pembantu politik, Teoh Beng Hock terus menerima tamparan apabila giliran kerajaan kerajaan negeri Selangor mengumumkan keputusan untuk menarik diri daripada terlibat dalam prosiding.

Peguam pemerhati Selangor, Malik Imtiaz Sarwar memaklumkan hasrat untuk menarik diri sebaik sahaja prosiding suruhanjaya bermula pada jam 2.30 petang ini.

Beliau yang juga tidak berpuas hati dengan penglibatan Jabatan Peguam Negara serta kegagalan suruhanjaya menangguhkan prosiding dilihat terus meninggalkan mahkamah.

Semalam, ahli keluarga Teoh memulaukan prosiding suruhanjaya itu dengan alasan permohonan mereka untuk menundakkan inkuiri sehingga semakan kehakiman yang difailkan Pejabat Peguam Negara ke atas penghakiman terbuka oleh Mahkamah Kotoner berhubung kematian Beng Hock didengar dahulu.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: