"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Calon BN berang Hasan Malek buat kenyataan bodoh

Mohamad Fadli 
Hasan Malek dilaporkan berkata PRK Rompin menjadi penentu penduduk di kawasan itu menerima atau menolak GST.
dato hasan arifin rompinROMPIN: Calon Barisan Nasional (BN), Datuk Hasan Ariffin berang dengan kenyataan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Penggunaan yang didakwa telah membuat kenyataan bodoh.

Datuk Seri Hasan Malek pada Sabtu dilaporkan berkata, Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin pada 5 Mei menjadi penentu sama ada rakyat menerima atau menolak GST.

“Bila dia (Hasan Malek) buat kenyataan itu? Itu kenyataan menteri bodoh,” katanya kepada FMT selepas Majlis Perasmian Pecah Tanah Dewan Semai Bakti Felda keratong 4 pada Isnin.

Terdahulu pada majlis yang sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kenyataan Hasan Malek itu tidak tepat kerana banyak faktor memainkan peranan dalam PRK selain GST.

“Saya tidak mahu ghairah buat tafsiran sebegitu. Itu bukan tafsiran yang tepat.

“Ada faktor lain. Jangan kita terjemah dengan sebegitu. Kalau macam itu jika ditanya PRK Permatang Pauh mungkin jawapan lain,” katanya yang mengakui ramai rakyat tidak setuju dan dan marah dengan pelaksanaan GST.

“Saya fikir saya boleh cakap ramai yang tak bersetuju dan saya faham rasa marah mereka.
“Tetapi jangan marahkan nyamuk, kelambu dibakar dan itu maksud saya tadi,” jelasnya.

Muhyiddin menegaskan, apa yang penting adalah mendapatkan maklum balas daripada rakyat mengenai kesan pelaksanaan GST.
-fmt-

2 ulasan:

Unknown berkata...

kalau GST itu memang bagus mengapa begitu ramai yang berarak dijalan raya dan bantahan disana sini bertali arus sedangkan yang membantah ramai dikalangan yang bijak pandai, anda sebagai pembeli tentu dapat merasakan macamana perasaan terpaksa membayar lebih diluar keikhlasan setiap kali membeli barang.Jangan berpura-pura ikhlas tapi hakikatnya hati berbuku.

Labu8455 berkata...

Apa yang dapat diharapkan dari seorang yang bodoh selain dari melakukan kerja kerja bodoh dan berkata kata dengan kata kata yang bodoh juga.