"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu Myvi (FMC) buat laporan Polis, dakwa mangsa punca kemalangan

Tranungkite
Seorang pemandu Myvi yang terlibat dengan kemalangan di Lebuhraya Duke membuat laporan Polis di sini untuk menerangkan kejadian itu mengikut cerita di pihaknya.

Pemandu wanita kereta Myvi itu, Siti Noor Aini binti Mohd Said yang didakwa melanggar kereta Pajero sehingga keluarga 3 beranak tercampak keluar mengatakan bahawa punca sebenar kejadian itu apabila Pajero dipandu mangsa tiba-tiba menukar lorong sehingga membuatkan kereta Myvi dipandunya terbabas dan hilang kawalan.
"Pada 2/5/2015 jam lebih kurang 3 pagi semasa saya sedang memandu Motokar No W5192F dari Danau Kota menuju Mont Kiara, semasa saya berada di Duke Highway, saya memandu di lorong kanan. Saya merasakan sebuah Motokar jenis Pajero berada di sebelah kiri seakan mahu masuk ke kanan."

"Akibat dari itu kenderaan saya telah terbabas dan kenderaan saya hilang kawalan. Selepas itu saya sedar saya berada di atas jalan raya mengalami kecederaan pada mulut (terkoyak), peha kanan dan tangan kiri,"

"Saya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur dan diberi cuti 3 hari cuti sakit serta rawatan susulan, manakala kerosakan bumper belakang, tayar kiri belakang serta lain-lain kerosakan belum dapat dipastikan."
Kejadian itu berlaku ketika ulang tahun kelahiran Siti Noor Aini.

Melalui satu screenshot perbualan whatsapp yang tersebar juga mengatakan Pajero itu mengubah haluan secara mengejut dan dapat dilihat melalui CCTV:
Walaubagaimanapun, penjelasan di pihak Myvi FMC ini masih tidak dapat diterima oleh Netizen. Mereka mengatakan tidak adil untuk meletakkan kesalahan pada mangsa yang telah meninggal dunia.

1 ulasan:

sade berkata...

in the first place, siapa suruh group MyVi tu berlumba di highway
highway malaysia ni tempat mereke tunjuk lagak handal ker?
bila dah jd mcm ni, nak salahkan org pula
salah yg pertama sekali, mereka BERLUMBA & memandu secara HARAM!!!..

kalau dah power sangat, masuk F1 ler
dan sememangnya di jalanraya, pemandu MyVi semua lagak handal, mcm kereta power sampai tak ada sifat sivik lansung!!!

anak siapa entah mereka semua nih..

iskh.....iskh....iskh.....