"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keputusan resmi: PKR menangi dengan majoriti 8,841


10.17pm: KEPUTUSAN RASMI

BN- 21,475
bebas- 367
PKR - 30,316
PRM- 101

Majoriti: 8,841

9.37pm Calon PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail tiba di Pusat Penjumlahan Undi Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bukit Mertajam pada jam 9 malam.

Beliau memasuki dewan IKBN dan diiringi pimpinan Pakatan antaranya Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dan bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhd Taib.

Pimpinan Pakatan yang tiba lebih awal dari Wan Azizah di dewan ini ialah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

Kesemua pimpinan dilihat berbual sesama mereka sambil tersenyum. Malah, DAP Pulau Pinang turut menghadiahkan Wan Azizah sejambak bunga sebagai simbol "kemenangan".

-malaysiakini-

Tiada ulasan: