"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

JELAJAH YAB MB HJ NIZAR DI BAGAN DATOH

Selepas menghadiri sidang di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dalam kes yang difailkan oleh beliau terhadap Dr Zambry Abd Kadir, Hj Nizar terus bergegas menuju ke Bagan Datoh Perak untuk bertemu rakyat dalam siri jelajahnya ke seluruh negeri. Program bermula jam 2.30 petang di Pusat Khidmat ADUN Hutan Melintang.

Dalam program tersebut, Dato' Seri Hj Nizar telah menyampaikan taklimat tertutup kepada seluruh ketua-ketua kampung Bagan Datoh. Selepas itu, Hj Nizar menghadiri jamuan teh bersama rakyat di Parit 1, Sungai Sumun. Beliau juga sempat singgah bertemu rakyat di pasar malam Batu 20 dalam perjalanan ke Bagan Sungai Tiang Baroh dalam majlis yang dianjurkan oleh masyarakat Cina. Kehadiran orang ramai di kedua-dua program membuktikan rakyat begitu sayang kepadanya dan tetap mengiktiraf Hj Nizar sebagai Menteri Besar yang sah.

Sementara menunggu program ceramah di Dewan Cina, Hutan Melintang, beliau telah menyampaikan Kuliah Maghrib di Surau Kg. Sungai Betul. Kemuncak program ialah Ceramah Perdana di Dewan Cina Hutan melintang dengan ribuan orang ramai menghadirinya. Seluruh lapisan masyarakat dari berbilang kaum telah membanjiri dewan tersebut dan melaungkan slogan-slogan menyokong Hj Nizar sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Turut hadir dalam program tersebut ialah adun-adun Pakatan Rakyat, iaitu YB Anuar Sudin, YB Kesavan, YB Chan Lee Kang dan pemimpin Pakatan Rakyat Bagan Datoh.                                                                                                                                                                                                                                                                            
http://misabah.blogspot.com/

Tiada ulasan: