"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ribuan Demonstrasi Sokong Perlaksanaan Syariah Islam

Swat, Pakistan -Ribuan orang berdemonstrasi bagi menyatakan sokongan terhadap perlaksanaan hukum Islam oleh Taliban. Taliban akan menerapkan hukum Islam di daerah Swat, Wilayah Barat Laut Pakistan.


Para penujuk perasaan datang dari beberapa daerah, kemudian berkumpul di pekan Bari Kot, Pakistan pada hari Rabu.




Berdasarkan laporan di tempat kejadian, para penunjuk perasaan mengancam akan melakukan demonstrasi serupa di Islamabad jika syariah Islam tidak diterapkan di daerah Swat dalam tempoh tiga hari ini.

Dalam demonstrasi tersebut, 15, 000 orang para penunjuk perasaan mengecam operasi ketenteraan yang telah membunuh penduduk awam dan mendesak pemerintah segera menarik balik perintah berkurung yang dilaksanakan di daerah itu.

Ini adalah demonstrasi kedua untuk menyokong Taliban dalam dua hari ini. Pada hari Selasa lepas juga diadakan demonstrasi di Peshawar dan daerah Swat. Demonstrasi ini menjadi bukti bahawa gerakan Taliban masih mendapat sokongan daripada penduduk setempat.

                                                                                                                                                                           http://www.muslimdaily.net/

Tiada ulasan: