"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terbongkar : Rahsia jadi 'Jutawan Segera'

Anda tidak perlu membina hotel penginapan dengan modal berjuta-juta atau rumah untuk ‘Homestay’. Memadai hanya mendirikan beberapa pasang khemah kanopi ditempat lapang dan sewakan kepada PDRM.

Ya, hanya kepada PDRM sahaja; jangan harap untuk disewakan kepada orang ramai, kerana orang ramai tidak setolol PDRM kita!

OOoops! Bukan tolol, sebenarnya mereka amat bijak berbelanja. Laporan daripada Bernama , 18 Februari lalu mendedahkan , bahawa perniagaan menyewa khemah boleh menjadikan seseorang itu jutawan segera.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) - bukan Penyangak Diraja Malaysia! membelanjakan RM15.153 juta bagi penugasan operasi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu baru-baru ini, melibatkan 3,376 anggota dan pegawai polis.

Demikian Dewan Rakyat diberitahu oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Chor Chee Heung ketika menjawab soalan Amran Ab.Ghani (PKR-Tanah Merah) pada persidangan Dewan Rakyat kelmarin. Menurut beliau, pecahan perbelanjaan itu meliputi kos:

  • Perjalanan dan sara hidup berjumlah RM2.7 juta,
  • Perhubungan dan utiliti (RM50,000),
  • Sewaan khemah (RM6 juta),
  • Pembekalan makanan kering dan minuman (RM65,000),
  • Pembekalan bahan api dan alat ganti (RM698,000),
  • Pembekalan bahan mentah dan lain-lain (RM310,000),
  • Penyelenggaraan dan pembaikan kecil (RM830,000)
  • Pembekalan makanan bermasak dan penginapan (RM4.5 juta)


  • Wow! RM15.153 juta bagi satu pilihanraya kecil ? Itu baru perbelanjaan untuk polis sahaja; belum lagi yang lain-lainnya.Entah berapa juta agaknya kos keseluruhan yang telah dibelanjakan bagi mengadakan pilihanraya tersebut!

    Yang paling menarik ialah sewa khemah yang menelan kos– RM6 juta! Wow mak! Agaknya kroni mana yang sangat beruntung dapat tender pasang khemah tu…Harganya sangat luar biasa.Harap ada wakil rakyat yang akan tanyakan tentang butirannya .Tak tahu apa nak dikatakan!

    Yang jelas pada kita, SPR dengan sewenang-wenangnya telah menggunakan wang rakyat dengan pembaziran macam itu. Alasanya supaya pengundi-pengundi dapat keluar untuk mengundi dengan selesa tanpa mempunyai perasaan takut-takut.

    Alahai…. setelah 50 tahun lebih Merdeka, rupanya rakyat Malaysia masih jakun dan belum bertamadun lagi hingga perlu dikawal ketat oleh polis untuk mengundi.

    Bayangkanlah betapa pula dengan PRK Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau di Kedah dan Parlimen Bukit Gantang di Perak yang akan datang ini....                                                                                                                                                                                                                  http://alhusseyn51.blogspot.com/

    Tiada ulasan: