"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pencacai Umno : Abdul Rahman sudah berpolitik nampaknya ?

Lima buah kenderaan rasmi dari enam kesemuanya telah dikembalikan kepada Pejabat SUK iaitu satu Proton Perdana Executive, dua Proton Perdana, satu Naza Sorento dan satu Mercedes Benz Pacuan Empat Roda yang digunakan oleh bekas Menteri Besar itu telah diserahkan pada 23 Feb 2009 manakala kediaman rasmi Menteri Besar diserahkan pada 27 Feb lepas.


Tinggal sebuah lagi yang belum diserahkan oleh YAB. DS. Muhammad Nizar Jamuluddin seperti yang dijelaskan oleh SUK Perak ,Abdul Rahman yang berkata berkata setakat ini Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak telah mengeluarkan tiga surat rasmi kepada pihak Mohammad Nizar selain membuat permintaan secara lisan agar Menteri Besar Perak pakatan Rakyat itu memulangkan sebuah lagi kenderaan rasmi jenis Toyota Camry 2.4V bernombor pendaftaran AGS 10.


Persoalannya kenapakah beberapa dakwaan dan kenyataan ini dikeluarkan oleh Abdul Rahman. Termasuklah dakwaannya yang dia sendiri tahu jawapannya bahawa dia menerima maklumat yang menyatakan bahawa Mohammad Nizar juga masih mendapat bayaran gaji dan elaun penuh sebagai Menteri Besar Perak. Selain daripada itu tanda nama Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak Darul Ridzuan atau yang membawa maksud yang sama seperti itu juga ada dipasang di rumah sewa beliau.

Nampaknya Abdul Rahman sudah ada kelayakan untuk menjadi orang politik sepenuh masa. Itupun kalau dia berani turun ke gelangang. malah sepatutnya dia sudah menawarkan diri lebih awal untuk menjadi calon UMNO di PRK Bukit Gantang.

Eloklah mahkamah yang menentukan , janganlah kita banyak bercakap dan menyebelahi satu pihak sehingga orang sudah tidak hormat dan dianggap sebagai "barua".

Tiada ulasan: