"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lim Guan Eng kena maki lagi!

cucupakkasim  

Apa lah nasib Guan Eng ni, hari-hari kena maki. Mula-mula dulu hindu-hindu dengan kes Kg.Buah Pala, lepas tu macam-macam punya NGO melayu pula maki dia. Hari-hari, ada saja berpuluh-puluh orang yang berarak untuk menghantar memorandum kata Guan Eng racislah, Guan Eng cuba hapuskan orang melayu lah, Guan Eng komunis lah dan macam-macam lagi 

(kalau lah gurkah-gurkah politik di tempat Guan Eng ni, lama dah padam kena sakit jantung sebab hari-hari orang dok maki).
Empat lima hari sudah Muhyidin pun nak masuk frame juga, dia sudah warning (bunyi macam maki juga lah) Guan Eng suruh 'BE FAIR to EVERYONE REGARDLESS of RACE', dan kelmarin 'turn' cina-cina MCA pula maki Guan Eng sebab kontraktor-kontraktor cina selalu kalah dalam perebutan 'open tender' dalam online sistem untuk kerja-kerja kontrek yang ditawarkan.

Cina-cina MCA ini tanya Guan Eng pasal apa banyak yang dapat kerja-kerja kontrek-kontrek melalui 'open tender' online sistem ini kontraktor melayu?

Mereka juga mendesak supaya Guan Eng jelaskan juga sebab apa hanya kontraktor melayu saja yang telah dapat semua kerja-kerja kontrek dari Jabatan Perparitan dan Saliran sejak 2 tahun dulu?

Jawapan dari Guan Eng kepada cina-cina MCA yang maki dia senang saja.. kerajaan Pakatan Rakyat Penang memperkenalkan sistem 'open tender' adalah untuk menggalakan supaya lebih 'transparen',untuk kurangkan 'red tape' serta untuk hapuskan pembaziran dan untuk memerangi rasuah. Hanya yang baik dari pelbagai sudut sahaja yang akan terpileh, dan apa yang dia boleh buat bila polisi C.A.T yang diperkenalkan dalam pentadbirannya itu telah berjaya memakmurkan kontraktor-kontraktor melayu? Ini menunjukan yang orang melayu mampu,berani dan boleh bersaing, cuma melayu-melayu ni kena 'bagi sekolah' sikit ... itu saja !..

dollah yankee -
salah satu syarat nak jadi ahli politik yang baik ialah kena tahan maki

3 ulasan:

atiq berkata...

bagus gak guan ini..apasal open tender mayak melayu menang eee..mau kasi kaya melayu maaa..online pulaktu? tak payah jumpa2 lah ..itu plojek mca pun mau angkat ka? hayaa lu kawan sama umno lu minta sama umno la..kita ada plojek busat!!online-online tatak main maa - sap sampah pun jadi lah.anak aku tunggu aku tu chow

atiq berkata...

aiit blogger tertitidor ke? Komen aq tak kuar-kuar ni. sporting la beb

atiq berkata...

ma kasih melengkapkan statistik aq tentang keupayaan blog dalam menjernihkan fikiran pembaca. tq