"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mesir: Hosni Mubarak Guna Kuda dan Unta

mohdnoorawang
President Mesir Hosni Mubarak kerajaan boneka Amerika dan Yahudi mengunakan unta dan kuda untuk membuat provokasi terhadap kumpukan anti Hosni Mubarat yang berada di Medan Tharir atau Tharir square.

Kumpulan yang pro- Mubarak menyerang dengan kuda, unta dan melontar bom api dan menembak kumpulan yang anti Mubarak. Tindakan Mubarak mengumpul kumpulan pro Mubarak satu pelan tindakan yang jahat untuk melemahkan kumpulan anti Mubarak.

Jelas provokasi Mubarak berniat jahat dan tujuan untuk bertindak dengan lebih kejam apabila berlaki pertepuran diantara kumpulan pro ubarak yang diupah dan kumpulan anti Mubarak.

Mengikut "Ammesty Internasional" yang berada di Mesir kumpulan pro Mubarak terdiri dari kakitangan kerajaan Mubarak dan kakitangan pekerja kilang petrokimia. Dalam kumpulan berkuda dan unta yang menyerang kumpulan anti Mubarak  terdiri kakitangan perisik dan anggota keselamtan yang berpakian preman.

Dalam pertempuran dua kumpulan tiga terbunuh dan ratusan cedera yang didalangi oleh kumpulan upahan berkuda dan unta oleh regim zalim Mubarak.

(rengkasan berita diambil dari cnn, tv nil, Arab tv, dan abc newc)
-tranungkite-

Tiada ulasan: