"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ariel Pengganas Moral, Layak Dihukum Mati


JAKARTA: Hukuman penjara 3 tahun 6 bulan dan denda Rp 250 juta (RM84.3 juta) yang dijatuhkan kepada vokalis Peterpan, Ariel masih dianggap kurang berat oleh segelintir pihak. Aktivis Front Pembela Islam (FPI) umpamanya, berpendapat bahawa Ariel wajar dijatuhkan hukuman mati atas kesalahan yang dilakukannya.
Begitulah suara lantang Ketua FPI DKI Jakarta, Habib Salim Alatas yang menyifatkan Ariel sebagai seorang pengganas moral. Justeru itu, hukuman mati wajar dijatuhkan ke atas penyanyi itu.
"Kita, FPI menerima keputusan hakim ke atas Ariel. Tapi alangkah baiknya jika dia dijatuhkan hukuman mati sahaja," ujarnya.
-mstar-

Tiada ulasan: