"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar Banjir Di Jeddah

blalang
PhotobucketRupanya tiga hari sebelum kita dilanda banjir, di Bandar Jeddah, Arab Saudi juga telah berlaku banjir yang dikatakan paling teruk dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Pada 27 Jan 2011, bandar pelabuhan, Jeddah ditengelami air selama 2 hari.


Berita dari Arabnews mengatakan lebih kurang 300 kereta yang ditinggalkan pemiliknya begitu saja di jalan. Di antaranya di Jalan Madinah, terutama di depan Hospital Mata Maghribi dan ramai juga yang terpaksa menghuni tempat perlindungan sementara di Mosadiah Center.
Raja Abdullah mendesak pihak berkuasa untuk mengambil tindakan segera untuk mengatasi masalah yang disebabkan oleh hujan lebat. Ia juga memberi amaran sesiapa sahaja yang lalai kerana kelalaiannya dalam insiden ini untuk dihukum.
4 orang telah terkorban pada banjir di Jeddah ini.
Oleh kerana gambar banjir di Malaysia mudah untuk kita dapat, saya kongsi gambar -gambar dan video banjir di Jeddah 27 Jan 2011.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Koleksi gambar dan video penuh di www.isuhangat.net

Tiada ulasan: