"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Najib sepatutnya "Harakiri" & Rosmah "Jigai"

 Ust Saiful Bahri
Apabila Sasterawan Negara Datuk A Samad Said menyifatkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri yang "memang kejam" berbanding dengan beberapa perdana menteri sebelum ini. "Kalau tengok (perdana menteri) yang sudah-sudah itu, (Najib) memang kejamlah," katanya ketika diminta membandingkan pentadbiran Najib dan dua penyandang sebelumnya - Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

A Samad Said berkata, perkara itu boleh dilihat melalui rakaman video dan gambar di internet yang mana kerajaan "berantakan dengan orang awam

"Youtube siarkan, kita boleh lihat semua dan (dia) tak boleh tipu. Cuma, malangnya dalam akhbar-akhbar (dan) media utama, sudah tentu kamu nampak berat sebelah," katanya yang mesra dengan panggilan Pak Samad. "Tapi kalau (di) Youtube, tak boleh tipu. Kamu kata tidak jentik-jentik, (itu) pun nampak (di Youtube). Kamu kata tidak ada orang yang dipijak, (tetapi ada) yang ditendang berulang kali," katanya.
Sehubungan itu, A Samad mendesak Najib meletakkan jawatan, selaras dengan berlakunya kempen di FB yang kini digemari lebih daripada 200 ribu orang.
Kalau mengikut dasar yang diterapkan oleh Tun Dr Mahathir, sepatutnya beberapa orang dari kepimpinan Umno-BN patut melakukan Harakiri atau juga disebut dengan seppuku. Budaya Jepun yang menggambarkan rasa bertanggung-jawab terhadap kegagalan atau kerosakan yang berlaku.

Harakiri (Perut Kiri) iaitu membunuh diri sendiri dan kemudiannya dipancung kepala oleh Kaishaku-Nin. Mereka biasanya memakai baju putih yang melambangkan kebersihan & kesucian. Sebelum melakukan Harakiri mereka menulis Jisei no ku iaitu puisi kematian.

Bagi pimpinan Umno-BN, mereka ini disrankan supaya melakukan Harakiri dengan memakai baju kuning, lambang ‘Bersih 2.0’. Kegagalan mereka kerana pekak terhadap suara rakyat serta kejayaan himpunan yang mereka sekat tetapi berjaya juga diadakan dengan meraih ratusan ribu manusia menuntut hak mereka.

Mereka-mereka ini disarankan supaya melakukan harakiri

1. Najib selaku PM yang sepatutnya memikul amanah rakyat

2. Hisyamuddin Husein Onn selaku Menteri Keselamatan yang gagal menjaga keselamatan


 3. Abdul Aziz Yusof selaku Pengerusi SPR yang gagal memikul amanah ketelusan & keadilan sistem pilihanraya di Malaysia


4. Ismail Omar selaku Ketua Polis Negara yang gagal menjaga keamanan rakyat dan bertanggung-jawab dengan kematian Baharuddin.


5. Ibrahim Ali , Pengerusi Pesaka yang gagal menghalang Himpunan Bersih 2.0

6. Khairy Jamaluddin, yang berarak dengan Patriot seramai 50 termasuk bangla.

Kalau lelaki dinamakan Harakiri tapi kalau wanitapun disebut dengan 'Jigai ' dan sewajarnya Rosmah turut sama mengadakan Jingai. Orang dok sibuk memperjuangkan Hak & Keadilan, dia dok sibuk cincin berjuta-juta dan gelan intan berlian. Sibuk memperkayakan diri sendiri.

Apa yang kita tuntut bukannya merodok pisau ke perut melakukan Harakiri maupun Jigai menurut tradisi Jepun dan dalam Islam pun haram membunuh diri. Tetapi lakukanlah harakiri politik. Sila letak jawatan kalau ada rasa maruah dan rasa malu diri. Tapi kalau dah takde lagi sifat ke'malu'an... nak buat macam mana. tunggulah hukuman rakyat pada Pru 13 nanti, I'Allah.

Najib sepatutnya "Harakiri" & Rosmah "Jigai"

Tiada ulasan: