"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas kapten skuad kebangsaan ditahan polis?

Syazwan Msar
mohdsyazwan@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Bekas pemain bola sepak terus 'menggegarkan' arena sukan tanah air dengan terbaharu seorang lelaki yang juga mantan kapten skuad kebangsaan sekitar tahun 2000 ditahan Polis dipercayai terbabit dengan kesalahan menceroboh bilik di sebuah hotel di sini, baru-baru ini.

Menurut sumber, laporan Polis itu dibuat oleh seorang lelaki selepas mendapati bekas pemain bola sepak terbabit menceroboh bilik hotel sebelum bertindak agresif hingga menyebabkan berlaku sedikit kekecohan.

"Ketika kejadian, terdapat seorang wanita berada di dalam bilik terbabit yang juga isteri kepada pengadu itu.

"Suspek yang pernah beraksi bersama sebuah pasukan di utara tanah air ikatakan bertindak agresif hingga menimbulkan ketakutan terhadap wanita itu.

"Berikutan kejadian terbabit, pengadu yang juga suami kepada wanita berkenaan membuat laporan Polis sebelum tindakan susulan diambil," katanya, ketika dihubungi Arena Metro.

Katanya, bekas pemain bola sepak itu sudah ditahan Polis untuk siasatan lanjut dan dikatakan kes disiasat mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan kerana menceroboh.

Media sebelum ini melaporkan, seorang bekas pemain kebangsaan dipercayai membelasah kekasihnya sehingga cedera selepas berlaku pergaduhan antara mereka, baru-baru ini.

Menurut sumber, pemain itu dikatakan sering melakukan perbuatan terbabit sehingga menyebabkan kekasihnya yang juga seorang doktor mendedahkan perkara itu kepada umum.

Berikutan itu, pemain pertahanan Sabah FC Mohd Rizal Mohd Ghazali didakwa di Mahkamah Majistret atas dua pertuduhan memukul dan merosakkan telefon bimbit teman wanitanya, dua minggu lalu.

Tiada ulasan: