"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muktamat: PAS akan bertanding di 126 kerusi, Bersatu 83 kerusi, dan Gerakan 36 kerusi - Muhyiddin

Mohamad Fadli

KUALA LUMPUR: Rundingan kerusi antara parti komponen Perikatan Nasional bagi PRN enam negeri akan datang telah dimuktamadkan.

Pengerusi Muhyiddin Yassin mengumumkan PN akan bertanding di semua 245 kerusi DUN, melibatkan Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Negeri Sembilan, Kelantan, dan Terengganu.

Katanya pada sidang media petang tadi selepas mesyuarat majlis presiden PN, PAS akan bertanding di 126 kerusi, Bersatu 83 kerusi, dan Gerakan 36 kerusi.

“Lambang setakat ini kekalkan Kelantan dan Terengganu pakai lambang PAS, kecuali pimpinan PAS nak guna lambang PN. Yang baki akan guna lambang PN,” katanya.

Muhyiddin memaklumkan bahawa jumlah kerusi baharu bukan penyandang yang akan ditandingi oleh Bersatu adalah 64, PAS 50, dan Gerakan 36.

Menurut laporan media, Dewan Undangan Negeri bagi Kedah akan dibubarkan pada 28 Jun, Pulau Pinang (28 Jun), Selangor (23 Jun), Negeri Sembilan (2 Julai secara automatik), dan Kelantan (22 Jun), manakala Terengganu dijangka bubar selepas 26 Jun.

Tiada ulasan: