"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bidaan Rolex bekas mufti untuk Palestin kini cecah RM131,000

Malaysiakini

Kurang 14 jam, sebelum bidaan untuk jam tangan jenama Rolex milik bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Zulkifli Mohamad untuk disumbangkan kepada Palestin ditutup, jumlahnya kini mencecah RM131,000.

"Makluman terkini, jam 9.33 pagi (hari ini), bidaan tertinggi adalah sebanyak RM131,000," katanya dalam ruangan komen hantaran bidaan di Facebook.

Terdahulu, jam tangan kurniaan Raja Saudi itu dibuka semalam untuk bidaan dengan harga permulaan sebanyak RM40,000 dan hasil jualan akan disumbangkan sepenuhnya kepada rakyat Palestin yang menderita akibat kekejaman rejim Zionis.

"Menjunjung kasih DYMM Al-Malik Salman bin Abdulaziz atas derma kurnia yang amat bermakna ini. Titah Baginda untuk sentiasa bersederhana, mengutamakan perpaduan ummah dan memartabatkan agama sentiasa akan saya semat dalam hati.

"Dengan menjunjung titah tersebut dan meraikan kesungguhan Kerajaan Arab Saudi menyalurkan sumbangan billion dollar kepada Palestin saban tahun, saya ingin membuka bidaan jam Rolex kesayangan saya ini dengan harga tapak RM40,000.

"Kenaikan bermula RM100 ke atas. Hasil bidaan akan didermakan sepenuhnya untuk kebajikan rakyat Palestin yang sedang menderita di sana. Saya buka kepada yang berminat, untuk membida di ruang komen," katanya.

Bidaan akan ditutup hari ini pada jam 12.00 tengah malam.

Zulkifli berkata jam kurniaan Raja Saudi itu diterimanya pada 2017 telah lama berada dalam simpannya dan dibuka kotaknya pada 2021.

Katanya, ketika itu, dia diminta oleh kerajaan Malaysia selaku mufti Wilayah Persekutuan untuk mewakili semua para mufti dan para ulama Malaysia dan menyampaikan ucapan di hadapan Raja Saudi, DYMM Al-Malik Salman bin Abdulaziz.

Tiada ulasan: