"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pahang: 2 cedera kereta api, lori berlanggar

Bernama
Keadaan kereta api dan lori selepas berlanggar di KM167.80 Jerantut-Kuala Krau dekat Kampung Pisang semalam. (Gambar PDRM)
KUANTAN: Seorang pemandu lokomotif dan pembantunya cedera selepas kereta api dikendalikan mereka melanggar sebuah lori muatan sawit di KM167.80 Jerantut-Kuala Krau dekat Kampung Pisang di Jerantut, semalam.

Ketua Polis Jerantut, Azman Mat Kamis, berkata 10 penumpang kereta api itu tidak mengalami sebarang kecederaan, manakala pemandu lokomotif berumur 35 tahun luka di bahagian kaki dan pembantunya berumur 26 tahun cedera di paha kanan dalam kejadian kira-kira 5.25 petang itu.

Beliau berkata, kemalangan itu berlaku semasa kereta api berkenaan dalam perjalanan dari Jerantut menuju Gemas, Negeri Sembilan apabila sebuah lori tiba-tiba melintas dari kiri ke kanan landasan yang menyebabkan kedua-duanya berlanggar.

“Akibat pelanggaran itu, cermin depan kereta api pecah, manakala lori berkenaan remuk dengan teruk,” katanya ketika dihubungi.

Pemandu lori itu dipercayai melarikan diri dan kes disiasat Keretapi Tanah Melayu Berhad mengikut Akta Keretapi 1991.

Tiada ulasan: