"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Kami rela mati di bumi Palestin daripada menjadi pelarian’

Shamz Johan

Duta Palestin ke Malaysia, Walid Abu Ali berkata rakyat negara itu tidak akan menjadi pelarian di mana-mana negara.

Sebaliknya, tegasnya, mereka lebih rela untuk mati dan bertekad mempertahankan bumi Palestin daripada dibawa ke negara lain sebagai pelarian.
Walid Abu Ali
"Kami tidak akan sekali-kali menerima untuk menjadi pelarian di mana-mana negara pun.

“Kami meminta Malaysia membantu kami mendapatkan hak untuk kembali (ke Palestin), kami mahu tinggal di Palestin dan kami mahu mati di Palestin," katanya pada sidang media di Kedutaan Palestin di Kuala Lumpur, hari ini.

Walid menjawab soalan berkaitan cadangan Pengerusi Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen Hubungan dan Perdagangan Antarabangsa, Wong Chen kepada kerajaan supaya membawa rakyat Palestin yang terkesan di sempadan Rafah untuk diberikan bantuan di Malaysia.

Tiada ulasan: