"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami isteri mengaku salah buat amang seksual depan remaja bawah umur Amang Seksual

MOHAMAD ATHIR BIN ISMAIL

KLANG: Tindakan pasangan suami isteri membuat amang seksual di hadapan seorang  remaja perempuan berusia 15 tahun dan melakukan perbuatan sama terhadapnya pada bulan lalu mengundang padah apabila diheret ke Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Pasangan terbabit, Khairul Izwan Kamarudin dan Norehan Abu Kasim masing-masing mengaku bersalah di hadapan Hakim Noridah Adam selepas pertuduhan dibacakan ke atas mereka.

Berdasarkan pertuduhan, pelaku lelaki itu dan isterinya masing-masing berusia 32 dan 35 tahun didakwa secara bersama melakukan amang seksual bukan fizikal di hadapan remaja berkenaan sehingga menyebabkan dia memerhatikan perbuatan tersebut.

Justeru, Khairul Izwan 32 yang bekerja sendiri dan Norehan tidak bekerja didakwa di bawah Seksyen 15(d) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak (AKSTK) 2017 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan.

Sabit kesalahan, kedua-duanya berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun atau denda maksimum RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

Selain itu, dalam prosiding sama, Norehan berdepan pertuduhan berasingan iaitu didakwa melakukan perbuatan sama secara fizikal terhadap remaja tersebut dengan memegang bahagian dadanya bagi tujuan seksual.

Bagi kesalahan itu, wanita yang mengalami sumbing pada bibirnya dituduh Seksyen 14(a) AKSTK 2017 yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Sementara Khairul Izwan dalam pertuduhan berasingannya didakwa menyimpan video lucah di dalam telefon bimbitnya dan dengan itu boleh dihukum penjara selama tiga tahun atau denda atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 292(a) Kanun Keseksaan.

Kesemua perbuatan itu dilakukan pasangan suami isteri itu pada 12 November dan 1 Disember lalu antara pukul 1.13 tengah hari dan 8.45 malam dekat sebuah rumah di Kampung Bukit Changgang, Kuala Langat dekat sini.

Timbalan Pendakwa Raya Suriantiazila Muhamad tidak menawarkan sebarang jaminan ekoran pasangan tertuduh tersebut tinggal dalam kawasan lot perumahan yang sama dengan keluarga mangsa. 

Kedua-dua tertuduh yang tidak diwakili peguam hanya tunduk diam tanpa membuat sebarang rayuan, mahkamah kemudian menetapkan tarikh 5 Januari depan untuk pemberitahuan fakta kes dan menjatuhkan hukuman. – UTUSAN

Tiada ulasan: