"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa Pas bersungguh benar sesatkan akidah musuh politiknya?

HarapanDaily.com

AHMAD MURSI

Letih kita jelaskan, kita beriman, patuh tuntutan Islam dan rukunnya.

Walaun tetap kata, tidak. Kamu munafik, kamu musuh Islam, kamu Islam Liberal.

Sepatutnya dipelihara iman mukmin lain, tetapi Pas sibuk menghakimi untuk disesatkan.

Kalau ada yang cuba keluar dari Islam pun, kita diajar untuk pulihkan akidah dengan dialog, disuruh taubat dan lain-lain.

Kalau zahir nampak ada kecelaruan, bukan boleh terus hukum. Mesti dipanggil, minta dijelaskan, ditegakkan hujah.

Kenapa ghairah sangat nak tonjolkan mukmin lain telah sesat akidahnya? Nak islah atau nak undi?

Nabi SAW susah payah mengIslamkan, Pas susah payah nak kumpul segala bukti nak kafirkan. Parti Islam ke Parti Khawarij ni?

Pas konon berjuang pertahan Kanun Jenayah Syariah Kelantan. Tapi sibuk buat jenayah takfiri yang jadi kesalahan dalam Kanun tu. Hipokrit.

Jika ada pemimpin bercakap dan berhujah dengan pertahan akidah sesat, itu hal lain. Tapi yang banyaknya takwilan Pas.

Walaun sibuk kumpul segala gambar dan bukti untuk buktikan orang beriman itu dah sesat. Lepas tu kamu dapat apa?

Rasa puas hati dapat buktikan mukmin atau manusia lain sesat dan akan ke neraka? Itu kan kerja syaitan.

Atau Pas nak tunjuk pada orang ramai, merekalah yang lebih beriman dengan cara downdgrade iman lawan politik mereka? Itu kan perbuatan keji?

Tiada ulasan: