"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua pemandu lori maut, gula pasir bertaburan atas lebuh raya

Muhamad Lokman Khairi
am@hmetro.com.my
KEADAAN kemalangan membabitkan tiga lori dan empat kereta di KM 288.1 Lebuhraya Utara-Selatan (Arah Utara), hari ini. FOTO Ihsan pembaca
KEADAAN kemalangan membabitkan tiga lori dan empat kereta di KM 288.1 Lebuhraya Utara-Selatan (Arah Utara), hari ini. FOTO Ihsan pembaca
Ipoh: Dua lelaki maut dengan satu daripadanya ditemui dalam keadaan berkecai dalam kemalangan membabitkan tiga lori dan empat kereta di KM 288.1 Lebuhraya Utara-Selatan (arah Utara), di laluan antara Gopeng ke Simpang Pulai, dekat Kampung Tersusun Tekah, di sini, hari ini.

Difahamkan, mangsa masing-masing ialah pemandu lori gula pasir dan pemandu lori muatan logam yang meninggal dunia di tempat kejadian.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perak, Sabarodzi Nor Ahmad, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 7.46 pagi sebelum anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Simpang Pulai serta BBP Gopeng dikejarkan ke lokasi.

"Pihak bomba membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit dan dipercayai meninggal dunia sebelum mayat diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

"Seorang mangsa yang patah tangan dibawa ke hospital untuk rawatan susulan," katanya.

Sementara itu, PLUS menerusi laman X memaklumkan semua lorong di kedua-dua arah jalan terhalang kerana tumpahan gula dan serpihan badan lori.

"Trafik tidak bergerak. Sila keluar ke Plaza tol Simpang Pulai (arah ke selatan) dan Plaza tol Gopeng (arah ke utara)," katanya, hari ini.

Tiada ulasan: