"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Doktor cabul pekerja direman 3 hari

Abnor Hamizam Abd Manap
am@hmetro.com.my

Jempol: Seorang doktor sebuah klinik swasta di sini ditahan polis selepas mencabul seorang wanita yang juga pekerja di klinik miliknya.

Ketua Polis Daerah Jempol Superintendan Hoo Chang berkata suspek berusia 36 tahun ditahan selepas polis menerima laporan dibuat mangsa berusia 26 tahun.

Katanya, mangsa membuat laporan pada jam 6 petang kelmarin yang mendakwa dicabul oleh doktor berkenaan.

" Hasil siasatan mendapati mangsa merupakan pembantu klinik yang sudah bekerja sejak sebulan lalu dan mendakwa dicabul di dalam bilik rehat selepas waktu bekerja.

" Siasatan polis juga mendapati kejadian itu bukan kali pertama berlaku berikutan pada pada 19 dan 24 Februari lalu mangsa pernah dicabul oleh suspek sehingga menyebabkan mangsa mengalami trauma," katanya dalam kenyataan hari ini.

Hoo berkata mangsa yang mengadu kepada keluarganya kemudian membuat laporan polis dan keterangan saksi sudah diambil.

Katanya, suspek ditahan pada jam 12 tengah hari semalam di sekitar Jempol dan direman selama tiga hari bermula hari ini hingga Ahad bagi membantu siasatan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan dan polis sedang melengkapkan siasatan sebelum dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan selanjutnya," katanya.

Tiada ulasan: