"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tembak polis: Warga emas direman 6 hari bantu siasatan

BERNAMA

Sungai Petani: Seorang lelaki warga emas berumur 65 tahun direman enam hari bagi membantu siasatan berhubung kes tembak seorang anggota polis di Hutan Simpan Ulu Muda dekat Sik, semalam.

Perintah reman dikeluarkan Majistret Noor Fazlina Musa di Mahkamah Majistret Sungai Petani hari ini.

Semalam, media melaporkan seorang pegawai rendah polis Cawangan Khas Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah maut selepas terkena tembakan sewaktu operasi menyiasat pencerobohan dan pemburuan haram di dalam kawasan kompartmen 124 di hutan simpan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sik Deputi Superintendan Abdull Razak Osman sebelum ini dilaporkan berkata mangsa memasuki kawasan Hutan Simpan Ulu Muda pada 12 tengah hari, 27 Februari lalu bersama sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Sik, anggota Cawangan Khas IPK Kedah, pasukan Pejabat Hutan Daerah Kedah Tengah dan orang awam.

"Mereka bermalam di kompartmen 103, mangsa dan dua orang awam bergerak ke kompartmen 124 pukul 3 petang Rabu lepas menggunakan kenderaan awam untuk membuat pemerhatian dan menjalankan siasatan.

"Mereka dipercayai tersesat akibat cuaca gelap dan bunyi letupan kedengaran pada 2 pagi semalam … mangsa berjaya dibawa pulang ke kompartmen 103 pukul 5 pagi dan disahkan meninggal dunia," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 304 Kanun Keseksaan bagi mengenal pasti punca tembakan yang menyebabkan kematian mangsa.

Tiada ulasan: