"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pasangan suami isteri lapor polis cincin kahwin hilang

KOSMO!
SEORANG wanita menunjukkan cincin kahwin yang ditemui semula di sebuah balai polis di Taiwan baru-baru ini. - Foto Polis Taichung
TAIPEI  – Sepasang suami isteri warga Thailand memuji polis Taiwan kerana membantu mencari sebentuk cincin perkahwinan yang hilang ketika mereka menaiki bas, lapor portal berita VNExpress kelmarin.

Pasangan itu berada di Taiwan untuk berbulan madu. Mereka melaporkan kehilangan cincin tersebut  di Balai Polis Jizhong, Bandar Taichung pada Sabtu minggu lalu.

Menurut akhbar Liberty Times, pasangan tersebut perlu pulang ke Thailand dalam tempoh tiga hari kerana masalah keluarga.

Mereka tidak menemui cincin itu selepas menaiki bas ke Bandar Nantou.

Rakaman kamera pengawasan yang diteliti pihak  polis menunjukkan cincin itu hilang apabila si isteri cuba menyapu krim tangan dan menunggu kereta untuk membawanya ke stesen bas.

Dia meletakkan dua bentuk  cincin termasuk cincin perkahwinannya  di atas beg pakaian dan secara tidak sengaja meninggalkannya.

Bagaimanapun, sepasang suami isteri yang lebih tua menemui cincin itu di lantai dan menyerahkannya kepada polis, demikian menurut Taiwan News. – AGENSI

Tiada ulasan: