"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua beranak maut, kereta dihempap lori muatan baja

Yun Mikail
am@hmetro.com.my
DUA beranak maut selepas kenderaan mereka dihempap lori yang hilang kawalan di persimpangan Batu 25 Jalan Labuk. FOTO ihsan bomba
DUA beranak maut selepas kenderaan mereka dihempap lori yang hilang kawalan di persimpangan Batu 25 Jalan Labuk. FOTO ihsan bomba
Sandakan: Dua beranak maut selepas kenderaan mereka dihempap sebuah lori yang hilang kawalan ketika berhenti di persimpangan Batu 25 Jalan Labuk, dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 12.27 tengah hari itu, mangsa yang maut ialah pemandu Proton Iswara Aeroback berusia 36 tahun dan anak perempuannya berumur 12 tahun.

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Abdul Fuad Abdul Malek berkata, kemalangan membabitkan sebuah kereta dinaiki tujuh sekeluarga yang bergerak dari arah Sandakan ke Beluran.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, sebuah lori membawa muatan baja yang dipandu lelaki berumur 36 tahun bersama penumpang terdiri daripada isteri serta dua anak lelaki dipercayai hilang kawalan.

"Keadaan terbabit mengakibatkan lori terbabas ke kiri jalan sebelum terbalik dan menghempap kereta dinaiki mangsa yang berhenti untuk memasuki simpang di kanan jalan.

"Akibat kemalangan itu, pemandu Proton Iswara Aeroback dan salah seorang anaknya disahkan meninggal dunia akibat kecederaan parah manakala lima lagi penumpang hanya cedera ringan.

"Pemandu lori berserta penumpang juga cuma mengalami kecederaan ringan," katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Abdul Fuad berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Tiada ulasan: